tirsdag 25. oktober 2011

Lars Hirschfeld

Da jeg var liten var det viktigste å få autografen på et eller annet - hva man fikk det på var ikke så nøye. Det ligger lapper rundt forbi med autografen til både Knut Bjørnsen og Oddvar Brå - men de er ikke så fryktelig spennende lengre.

Grunnen til det er ikke fordi Knut Bjørnsen eller Oddvar Brå ikke er spennende, for det er de jo absolutt. Poenget er at jeg ønsker å ha autografen på noe ordentlig - ikke bare en lapp fra en almanakk eller noe slikt.

For et par år siden var Ryan Giggs i Norge, og jeg møtte på hotellet for å få autografen. En eller annen tulling i supporterklubben til United prøvde iherdig til å få meg til å gå hjem fordi de ønsket ikke at Giggs skulle bli "plaget" med autografer - eller det var ikke rett - han skulle skrive masse autografer, men det var bare til de som hadde betalt penger for å møte han. Jeg gikk etterhvert med på å gå mot at han lovet å skaffe meg et signert bilde. Egentlig ville jeg ha den på et program jeg hadde med fra United - Start, men jeg gikk med på å få det på et bilde. Dagen etter kunne jeg hente autografen, men da fikk jeg bare en liten notisblokk lapp med en autograf på - og det er vanskelig å beskrive hvor skuffet og irritert jeg ble. Lappen ble kastet i nærmeste søppelbøtte og jeg lærte at folkene i Uniteds supporterklubb i Norge er ikke å stole på.

Her er derimot et godt eksempel på hva jeg ønsker å få signert. Start har en veldig god fotograf i Kristin Søvik, og her har hun tatt et flott bilde av Vålerengas keeper, Lars Hirschfeld, i det han strekker seg etter en ball han ikke klarer å ta. Jeg fikk fremkaldt bildet i en grei størrelse og fikk Hirshfeld til å signere det i forbindelse med en VIF kamp på Ullevaal.

Nå er ikke Lars Hirschfeld akkurat på størrelse med Ryan Giggs - men jeg setter mye mere pris på denne autografen enn den latterlige papirlappen som havnet i en søppelbøtte minutter etter at jeg fikk den.

Det er ikke alltid man får tak i så flotte bilder som dette - men et google søk gir ofte gode resultater.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar