mandag 17. oktober 2011

Gordon Banks

Jeg holder på å jobbe med en utstilling på Fotballmuseet i Fredrikstad neste helg hvor jeg skal stille ut det beste jeg har av fotball autografer.

I den forbindelse har jeg funnet frem denne godbiten jeg fikk for et par år siden, da den engelske keeperlegende Gordon Banks var i Norge.

Gordon Banks stod i mål for forskjellige engelske klubber 565 ganger igjennom sin karriere som varte fra 1955 til 1977. Han rakk også å få 73 kamper for det engelske landslaget. Han er en av de mest solide keeperne fotballøya noen gang har fostret, og det resulterte i kallenavnet «Banks Of England»

Han var fantastisk hyggelig å signerte begge programmene jeg hadde med meg. Her er det bilde av programmet for vennskapskampen mellom England og Norge i 1966. Dette var en av Englands siste kamper før VM og de møtte med så godt som alle som senere samme år vant VM.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar