fredag 21. oktober 2011

Hjalmar "Hjallis" Andersen

Det er fint å flott og treffe amerikanske presidenter og store skuespillere fra den store verden, men man må ikke glemme de store norske heltene.

"Hjallis" er en av disse - eller Hjalmar Johan Andersen som han egentlig heter.

De aller fleste vet hvem Hjallis er - han er en av de største skøyteløperne vi har hatt her i Norge, med 3 OL gull fra 1952 og Verdensmester i 1950, 51 og 52

Jeg har truffet han noen ganger og fått autografen tidligere - men her forleden kom jeg over et flott bilde av ham signert. Interessen for dette bildet var tydelig veldig lav, og siden jeg likevel planla og kjøpe et par andre autografer her kunne jeg like godt legge inn et bud på dette også. Jeg fikk det vel for ca 60 kroner - og er strålende fornøyd med det.

Det som er ekstra stas med autografen til Hjallis er at han tar seg så flid med dem - den jeg har er nesten like fin som denne, men er i en bok sammen med andre gullmedaljører fra OL. Det er få som tar seg så god tid til både å skrive fult navn, kallenavn og tegner en liten figur på skøyter i tillegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar