torsdag 20. oktober 2011

Bill Clinton

Det er lite som er mere stas en å møte en sittende president i USA. Det har jeg dessverre ikke gjort, men jeg har møtt et par avgåtte presidenter, blant de Bill Clinton.

I mai 2001 kom Clinton til Norge for å holde et foredrag - og da var jeg på plass.

Først klarte jeg å få autografen foran konserthuset da han var på vei inn, så da jeg traff han etter foredraget tenkte jeg at jeg måtte benytte sjansen til å få tatt et bilde. Vi stilte opp og en kompis tok bildet - men det ble helt forskrekkelig. Skuffelsen var stor men overraskelsen var derfor stor da jeg så dette bildet i avisene dagen etterpå, ScanPix hadde visst tatt et bilde de også og det ble veldig bra. Dessverre er ScanPix ikke så medgjørlige med tanke på pris, men jeg fikk tilslutt tak på bildet selv om det kostet alt for mye.

Clinton har vært på besøk i Norge ved flere anledninger senere, så da har jeg benyttet anledningen til å få bildet signert også. I tillegg har jeg et par dokumentar dvd'er om "det hvite hus" og "air force one" signert i tillegg til et tinnskilt. Enkelte av tingene har jeg også fått signert av andre senere, så de vil dukke opp her i bloggen fremover.

En liten men morsom detalj er hva som skjer til venstre i bildet. Det var tydeligvis ikke helt greit å legge hånden rundt Bill Clinton - så her blir jeg tatt tak i av Secret Service. Clinton derimot er en meget hyggelig man, og han har en imponerende hukommelse. Da jeg traff han sist gang tok han meg i hånden og takket for sist, og det uten at jeg hadde sagt at vi hadde møttes før. Han har en ekstrem karisma og selv Fredrik Skavlan har spurt hvordan det var å møte han rett og slett fordi han er så stolt over å ha møtt han selv.

For ordens skyld - bildet her er avfotografert. Det henger nå innrammet på veggen, og dette er altså bare avfotografert. ScanPix har alle rettigheter til originalen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar