lørdag 17. desember 2011

Kronprinsparets fond: Vi tenner våre lykter

I kveld blir det konsert på NrK klokka 2025, og den har fått det flotte navnet "Jul på Slottet". Den ble tatt opp for et par dager siden og jeg tok turen for å sjekke hvordan Slottet var som konsertarena. Nå var jeg dessverre ikke en av de inviterte - men en konsertarena er også spennende ut fra en autografjegers utgangspunkt.

Kongeparet inviterte 200 ungdommer fra de fire prosjektene som Kronprinsparets Fond samarbeider med, til en julekonsert i Slottets Store festsal. Samarbeidsprosjektene er «Kjør for livet», «GatekunstAkademiet», «Pøbelprosjektet» og «Arbeidsinstituttet».

Alle artistene som møtte opp har alle vært med på CD'en "Vi tenner våre lykter" som er gitt ut av Kronprinsparets fond til støtte for de ovennevnte prosjektene og dette er virkelig en nydelig CD verdt å kjøpe. Jeg har allerede kjøpt flere som er gitt i gaver - og det er en virkelig flott julegave med tanke på at man ikke bare får en flott jule cd men at inntektene går til flotte ungdomsprosjekter.

Først tok jeg meg en tur på Oslo City på onsdag, der satt Moddi (Pål Knutsen), Gunnhild Sundli og Ida Jenshus og signerte CDer. Etter en hyggelig samtale med en av artistene fikk jeg med meg at det fortsatt var prøver på slottet så jeg og et par kammerater tok turen opp dit. Da vi kom var vi akkurat tidsnok for Katzenjammer var på vei ut som sistemann.


Så da var jeg så godt i gang at jeg følte jeg måtte prøve på resten torsdag da konserten ble tatt opp, noe som var virkelig suksess. Jeg fikk resten av de som var tilstede, som var Ingrid Olava, Samsaya, Stein Torleif Bjella, Vinni, Gjermund Larsen, Marit Larsen, Ingelin Reigstad Norheim og Hildegunn Garnes Reigstad.

Eneste som ikke var til stede var Thomas Dybdahl, som for tiden er på miniturne i USA så han får jeg få så snart han er i Oslo på et eller annet. Så var det kronprinsparet da - jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få til det - men jeg håper jo at jeg får bildet komplett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar