søndag 11. desember 2011

Rosario Dawson

Hvem er det spør du deg kanskje? Du har kanskje hørt navnet hennes i forbindelse med Nobelkonserten i år - eller kanskje kjenner du henne igjen fra biroller i filmer som Men in Black 2, Alexander eller Sin City?

Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke var fryktelig imponert over at man ikke har klart å finne noen litt mere kjente enn Dawson til vertinnerollen sammen med Dame Helen Mirren - men som på musikksiden har de tydeligvis ikke hatt hellet med seg.

Normalt skaffer jeg meg kun autografer til folk jeg faktisk har sett på film - og selv om jeg har sett Men in Black 2 kan jeg dessverre ikke huske henne. Normalt ville jeg derfor ikke tatt turen, men siden jeg var der allerede fikk jeg med meg et bilde fra Alexander og tenkte jeg kunne spørre om jeg så henne.

Jeg må virkelig si jeg ble overrasket da hun kom, for mere hyggelig dame er det sjeldent vi har på besøk. Selv om man ikke er på A-laget i Hollywood betyr det sjeldent at du er ydmyk og hyggelig men her hadde vi et hyggelig unntak.

Først fikk jeg signert bildet til høyre da hun var på vei til utdelingen men dessverre brukte hun en tynn tusj og skrev alt for lett - så signaturen er vanskelig og kjenne igjen, eller for å si det rett ut - det var bare rabbel. Da hun kom tilbake fra utdelingen hadde hun betraktelig bedre tid så jeg tok frem autografboken jeg hadde med og tenkte jeg skulle prøve å få en litt finere enn - noe jeg absolutt fikk. Jeg var førstemann og siden jeg stod og ventet på en av de andre så ble jeg stående å se på alle de andre som fikk. Rett etter henne kom det en hyggelig dame som smilte stort over oppstyret så jeg kom med en kommentar om at det måtte være spesielt å være med en så populær kvinne. Svaret gav meg litt mere sjokk en jeg forventet, for hun var helt enig med meg - hun var nemlig moren hennes. Vi snakket litt videre om været i Oslo og sånne generelle ting som hvor fint det var i landet her og jeg må si jeg blir imponert over noen som velger å ta med moren på jobb når man reiser så langt som til Norge.

Så selv om jeg fortsatt ikke er enig i at hun var et godt valg med tanke på å trekke seere så virket hun som en meget hyggelig dame. Flere burde absolutt lære av henne når det kommer til å være hyggelig med folk som ønsker autografer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar