søndag 11. desember 2011

Dame Helen Mirren

I kveld er det klart for årets Nobels Fredspriskonsert og jeg har vært ganske ærlig på at jeg har vært veldig skuffet over hvor dårlig det har vært med "Star Power" i år.

Det er klart at det kan bli en strålende konsert uten de store stjernene - men problemet er at man selger ikke billetter, noe som gjør at salen blir glissen (ikke bra reklame) og folk gidder ikke å skru på TVen for å se en konsert med masse folk man ikke har hørt om. Det er fryktelig trist, for konserten har et enormt nedslagsfelt med 350 millioner husstander som har mulighet til å skru på å få med seg et fantastisk viktig budskap om fred.

Men selv om det ikke er fryktelig å skryte av på artistfronten så har man i det minste fått tak på en meget god vertinne i Oscarvinneren Helen Mirren.

Mirren er en britisk skuespillerinne som har blitt utnevnt til Dame Commander av Order of the British Empire og skal derfor tituleres Dame Helen Mirren. I tillegg har hun fått Oscar for filmen "The Queen" hvor hun portretterte Dronning Elisabeth II

Hun er kjent for å være ganske vanskelig på autograffronten men i Oslo var hun virkelig hyggelig. Jeg traff henne to ganger i går, første gang var på vei til Fredsprisutdelingen, hvor hun signerte "H Mirren" på coveret jeg hadde med meg. Normalt er jeg strålende fornøyd med en autograf men denne gangen hadde jeg fått fremkalt et flott bilde fra "The Queen" og ventet derfor litt lengre for å se om jeg kunne få en til da hun kom tilbake. Da hun kom tilbake ble hun omringet av en hel masse som ønsket det samme som meg og hun var meget hyggelig. Hun skrev autografer og stilte opp på bilder og brukte så lang tid på hver person at hun tilslutt måtte be om hjelp fra en assistent til å få dette til å gå fortere. Jeg var sistemann i rekka og heldigvis fikk jeg bildet signert. Jeg fikk en flott signatur med fullt navn - og hun kommenterte til og med bildet, som hun visstnok ikke hadde sett før, og vi var begge enige om at det var et flott bilde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar