onsdag 4. januar 2012

Tor Bomann-Larsen

Julen er over og mange har sikkert fått mye rart under juletreet. Jeg fikk et spørsmål fra kona før jul om jeg ville blitt glad om jeg fikk en autograf til jul, og jeg ble med en gang veldig skeptisk.

Det finnes ekstremt mye falske autografer ute på markedet, og autografene trenger ikke være ekte bare fordi selger genuint tror den er ekte. Alle vet vi jo hvor ekstremt naive enkelte mennesker er - så hvordan skal man kunne vite om en ukjent selger har blitt lurt av en profesjonell forfalsker tidligere?

Så jeg sa ganske klart ifra - hold deg unna, så derfor var overraskelsen stor da jeg faktisk fikk noe signert og som jeg til og med ble positivt overrasket over.

Jeg er veldig glad i bøkene til Tor Bomann-Larsen og har flere av dem fra før av, men har ikke tatt meg tid til å få noen av dem signert. Jeg har autografen, men kun i en autografbok - så det å ha denne boken signert var jo veldig morsomt.

En artig detalj er jo at han har tegnet Kong Haakon i tillegg til signaturen - det er kanskje ikke mange som tenker over men Bomann-Larsen er en habil tegner og har både vært avistegner og gitt ut tegneseriebøkene om Fridtjof Nansen.

Boka i seg selv har jeg dessverre ikke hatt tid til å begynne på enda men gleder meg virkelig.

Mere perfekt julegave kan vel ikke en autografsamler få?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar