onsdag 1. februar 2012

Rammer til LP plater

Her om dagen fant jeg noen spennende rammer på internett, de er tilpasset gamle LP singler. Jeg har en del LP plater og noen singler signert av forskjellige artister og tenkte jeg skulle finne ut hvordan disse tok seg ut på veggen.

Rammene kommer fra England og er laget av plast så ikke den aller beste kvaliteten - men de tar seg veldig bra ut på veggen. De kostet ca 65 kroner stykk noe som gjorde at jeg kunne bestille 3 stk å fortsatt holde meg akkurat under tollgrensa på 200 kroner.

Så da de kom her i går var det bare å finne frem de tre kuleste platene og sjekke hvordan dette ville ta seg ut - og de passet utrolig bra ved inngangen til stua rett ved siden av cd hylla.

De 3 utvalgte platene ble Nora Brockstedts "Alle så nær som a Ingebjørg" (signert og dedikert til min mor - Ingebjørg), Bruce Springsteens "Born in the U.S.A" (signert av Roy Bittan, Garry Tallent, Max Weinberg og Steven Van Zandt i E-Street Band) og sist men ikke minst A-ha's "The Living Daylights" (signert av alle 3).

En genial måte å kunne vise frem flotte cover og kan absolutt anbefales. Problemet er at de ikke er lette å finne, så er det noen som har tips om hvor en kan få slike rammer til en grei pris og kvalitet så hadde det vært flott med et lite hint.

Jeg kjøpte rammene igjennom den engelske Ebay siden, dette er en auksjons side på samme måten som QXL her i Norge. En ting man må huske på når man bestiller fra utlandet er at alle forsendelser over 200 kroner (eksl. porto) er moms pliktige, noe som gjør at man bør holde kjøpene under denne grensen.

Dette er en ganske enkel utgave av rammene, man kan finne mye flottere og mere profesjonelle rammer - spesielt i vanlig størrelse for LP plater. Det jeg har her er singel utgavene som har nesten halve størrelsen av en full LP utgave.

Big Dipper her i Norge selger blant annet en av de flotteste utgavene av LP rammene, men disse koster da også veldig mye. Det er derimot ikke overpris da rammene stort sett koster det samme i England også.

2 kommentarer:

  1. Hei,
    Skulle gjerne hatt adressen der du bestilte disse!Big Dipper selger fine lp-rammer, men til en helt annen pris.

    SvarSlett
  2. Hei

    Jeg har oppdatert innlegget litt med info om dette. Jeg kjøpte rammene via en Ebay selger i England. Det må legges til at rammene jeg kjøpte og de som selges på Big Dipper er forskjellige da de kun selger for full størrelse LP plater og jeg kjøpte singelutgaven.

    Dessuten vil jeg tro at rammene de selger både er laget av tre og inneholder glass for god kvalitet, de jeg har kjøpt er i plastikk, det er jo greit å ta med i bedømmelsen. Det utrolige er at rammene Big Dipper selger faktisk koster akkurat det samme i England - noe som gjør at de bør ha en betraktelig bedre kvalitet en de jeg har.

    SvarSlett