søndag 12. februar 2012

Bobby Bare


Jeg har en far som har lært meg å like god country musikk og derfor var det ekstra gøy da jeg hørte at Bobby Bare skulle være med i norsk Grand Prix. For første gang i mitt liv har jeg stemt på en artist i den konkurransen og det var i semifinalen da jeg ville sikre meg at Bobby Bare kom videre til Oslo - for den autografen hadde jeg veldig lyst på.

Det gikk jo heldigvis bra og jeg kjøpte meg billett på første rad slik at jeg var sikker på å komme i nærheten av scenen når alt var ferdig - for den autografen ville jeg ha.

Rett etter showet var det rett frem, og det var heldigvis ingen problem. Bobby Bare er en fantastisk gentleman, og på tross av dårlige bein bøyde han seg ned hele tiden for å ta bilde med fans.

Jeg fikk signert 3 plater som jeg hadde kjøpt på bruktbutikk her i Oslo. Den kuleste av dem er kanskje "Detroit City" som er et tysk opptrykk av hans første plate, fra 1971. I tillegg fant jeg "Folsom Prison Blues" fra 1968 og Memphis Tennessee fra 1973

Karrieren hans strekker seg over 5 tiår og han har skrevet masse kjente sanger slik som "500 Miles Away from Home", "A Dear John Letter" og "I Wanna Go Home" (som egentlig heter Detroit City).

Første gang han var i Norge, var med Chet Atkins, Jim Reeves og Anita Kerr Singers i Njårdhallen i Oslo i 1964. det regnes for å være Norges første store country-konsert noensinne. Han var også den første som hadde countrykonserten på Den Nationale Scene i Bergen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar