fredag 25. november 2011

Veronica Maggio

En hovedregel på denne bloggen er vel egentlig at jeg skal legge ut autografer jeg selv har fått tak i - men her kommer et lite unntak (ingen regel uten unntak heter det jo).

Det er ikke fordi Veronica Maggio er noen superstjerne og jeg er kjempe misunnelig fordi jeg ikke fikk den - men rett og slett fordi det er en morsom historie.

En kammerat av meg som heter Kjell er utrolig stor fan av Maggio - og spesielt "Måndagsbarn". I kveld skulle hun ha ekstrakonsert på Sentrum Scene etter at hovedkonserten som gikk i oktober på Rockefeller ble utsolgt alt for tidlig. En må jo kunne si at hun er ganske populær da.

Jeg er ikke noen stor fan og hadde ikke noe å få signert så jeg hadde ikke tenkt og ta turen, men jeg og en kammerat tok med oss Kjell for å se om vi kunne hjelpe han slik at han fikk autografen. Vi gikk ned til Sentrum Scene 3 timer før konserten og tenkte at nå hadde vi god tid.

Det var så godt som helt tomt rundt oss og vi satt der i halvmørket å snakket sammen og plutselig begynte sistemann som var med å peke febrilsk på ei jente som kom gående helt alene med trillebag. Det er henne! halveis gestikulerte han til Kjell og vi ble alle helt forfjamset fordi vi hadde ikke lagt merke til at hun gikk forbi. Heldigvis tok det litt tid for henne å få noen til å åpne døren hun skulle inn så Kjell fikk summet seg og løpt bort til henne for å be om autografen - og hun var riktig så hyggelig. Vil du ha autografen min? var vel det første hun spurte overrasket om.

Kjell fikk autografen og var overlykkelig over å ha fått fortalt henne hvor mye han likte musikken hennes - og hun virket oppriktig smigret.

Dette var virkelig en helt spesiell kveld. Jeg har uten unntak sett stjerner komme med bil og stort oppbud av mennesker rundt seg - men her kommer hun altså tuslende, helt anonym og med en trillekoffert som om hun skulle ut på tur. Ikke en person å se i nærheten og 3 timer til konsert.

Det ble med den ene autografen til Kjell i kveld - men så har ikke han pratet om stort annet heller så vi må jo kunne si at det var et veldig vellykket forsøk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar