tirsdag 6. mars 2012

Into the White

 I kveld har filmen "Into the White" premiere her i Norge og det er en helt fantastisk film

Den handler om 2 briter og 3 tyskere som begge blir skutt ned over den norske fjellheimen i begynnelsen av 2. verdenskrig i Norge. Begge gruppene møter hverandre i en norsk fjellhytte og som fiender blir det ikke lett å samarbeide. Filmen handler om begges utgangspunkt og viser to verdener som er veldig langt fra hverandre.

Filmen handler om møtet mellom 2 fiender og hvordan de etterhvert blir kjent med hverandre og etterhvert begynner å få sympati for hverandre. Det er en knakende god film og jeg er veldig fornøyd med både et bilde av den ene plakaten og en ekte plakat signert av alle skuespillerne.

Først fikk jeg ett foto av plakaten signert av alle skuespillerne og regissøren Petter Næss. 

Dette er første gang jeg skriver et blogg innlegg om en hel film og ikke bare en enkel skuespiller, i tillegg til plakaten der jeg også fikk noen bak filmen til å signere. På plakaten har alle dedikert signaturene til meg også, så det var jo ekstra hyggelig.

Her kommer litt om skuespillerne:

Florian Lukas er en tysk skuespiller, kjent fra blant annet Good Bye Lenin!


Rupert Grint som i hovedsak er kjent for en av hovedrollene i Harry Potter.

David Kross har også roller i "War Horse" og "The Reader"

Stig Henrik Hoff kjenner nok de fleste fra filmer som Max Manus og Kautokeino-opprøret.

Lachlan Nieboer som er mest kjent fra TV serien Downton Abbey

Bilde: Sigurd Moe Hetland


1 kommentar:

  1. Sånn som det her er utrolig kult å ha! Og for en filmhistorisk verdi :)

    SvarSlett